Hvad søger du?

Ofte stillede spørgsmål

Hvad sker der, hvis min rejse aflyses? Hvad med restriktioner og indrejseformularer?Lad os hjælpe med at besvare dine spørgsmål. 

Få svar på dine spørgsmål om rejser og corona.

At rejse i 2023

Der er efterhånden kun få lande, hvor der er lokale restriktioner eller krav, der gør, at vi ikke kan gennemføre en rejse. Flere lande har lempet på indrejsekravene.

Inden afrejse sender vi informationer ud til dig om, hvilke indrejseregler der er på din destination. Til nogle lande skal der udfyldes en online erklæring eller formular. Det er altså noget, du skal gøre på en computer/tablet/smartphone. Alle lande har forskellige systemer, så vi sender derfor en specifik vejledning til netop din rejse om, hvordan du skal udfylde indrejsepapirer og hvilke krav, du skal opfylde. Det er vigtigt, at du læser informationerne grundigt igennem, og du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål.

Hvilke af Viktors Farmors destinationer er gule og orange?

Kan man rejse uden at være vaccineret?

Viktors Farmor kræver ikke, at du er vaccineret mod COVID-19 for, at du kan tage  med os på en grupperejse. Der er i løbet af 2022 flere lande, som har lempet på kravene om vaccination og test inden indrejse. Nogle lande stiller stadig krav om vaccination - det informarer vi jer naturligvos om. ​

Hvordan er jeg stillet, hvis min rejse aflyses?

Aflyser Viktors Farmor din rejse af den ene eller den anden grund, får du naturligvis dine indbetalte penge retur. Du kan også ombooke til en anden rejse, hvis du ønsker det. Dette gælder også, hvis rejsen aflyses pga. COVID-19 restriktioner. Restriktionerne kan indføres med kort varsel, men vi sørger for at holde jer opdateret, hvis det skulle ske, at vi pludselig ikke kan gennemføre en rejse.

Helgarder dig med en plan B

Husk, at du hos Viktors Farmor gratis kan reservere plads på en eller to andre rejser i samme tidsrum som den rejse, du har bestilt (så længe der er plads på rejsen). Så er du sikret plads på en anden af dine foretrukne rejser, hvis den første skulle blive aflyst.

Med en reservation på en alternativ rejse, har du – og dermed vi – en plan B og måske endda en plan C. Det koster dig selvfølgelig ikke noget – og er tilmed uforpligtende!

Skal jeg have en forsikring?

Det er stadig vigtigt at sikre, at du er dækket godt ind både før og under rejsen.

Vi anbefaler, at du tilkøber en afbestillingsforsikring, der dækker dig, hvis du bliver syg eller kommer til skade inden afrejsen samt en rejseforsikring, der dækker dig på rejsen. Viktors Farmor samarbejder med Gouda, hvis afbestillingsforsikring dækker dig i tilfælde af akutopstået sygdom (herunder COVID-19), der opstår inden afrejsen.

Med en rejse- og afbestillingsforsikring fra Gouda, kan du med ro i maven planlægge din næste rejse med Viktors Farmor i dag.

 

Hvad sker der, hvis jeg kort tid før afrejse bliver konstateret smittet med COVID-19?

Vi anbefaler, at du – sammen med din rejse – tilkøber en Gouda afbestillingsforsikring. Goudas afbestillingsforsikring dækker nemlig i tilfælde af, at du testes positiv og ikke kan rejse.

Sørg altid for at tjekke hos dit forsikringsselskab, hvordan du er dækket i tilfælde af en positiv COVID-19 test inden afrejse, da selskaberne dækker forskelligt.

Hvad sker det, hvis jeg bliver syg og skal i karantæne på rejsen?

Det er vigtigt at have tjekket hjemmefra, hvordan din rejseforsikring dækker, hvis du bliver syg med COVID-19 på rejsen, da der kan være særlige regler for netop COVID-19 sygdom. Viktors Farmor anbefaler, at du tegner en rejseforsikring hos Gouda, da denne giver dig en rigtig god dækning. Goudas Enkeltrejseforsikring med Superdækning dækker udgifter til hotel, mad og ny flybillet, hvis du bliver sat i karantæne af lokale myndigheder, uanset om du er syg eller ej. Læs mere om Goudas rejseforsikring her